Lammin talon kesä 2024

Tervetuloa Lammin taloon – vanhojen ikkunoiden kunnostustyö käynnissä koko kesän

Elias Lönnrotin vanhuudenkotiin Lammin taloon kulkee Lönnrotin aikoinaan rakennuttama Lammintie, joka lähtee Paikkarin torpan kohdalta. Talo on kiehtova yhdistelmä vanhaa savupirttiä ja 1800-luvun säätyläiskotia. Lammilla on nähtävillä Elias Lönnrotin aikaista ja hänelle kuulunutta esineistöä. Lammi on yhdessä J.L. Runebergin kotitalon kanssa Suomen ensimmäinen henkilöhistoriallisista syistä rakennussuojelulailla suojeltu rakennus, ja se on pihapiireineen nimetty valtakunnallisesti merkittäväksi kulttuuriympäristöksi. Avoinna 15.6.-11.8.2024 la-su klo 12-16, myös juhannuksena.

Kesäkaudella 2024 kunnostetaan Lammin ikkunoita.
Joka perjantai (juhannusaattoa lukuun ottamatta) klo 10 – 16 voi tutustua vanhojen ikkunoiden kunnostamiseen ja osallistua työhön (ei tarvita aiempaa kokemusta).

Juhannuksena 22.-23.6. klo 12 - 16 avoimet ovet.

Su 14.7. klo 15 XXXIII Maria Piponiuksen kulttuuriset muistoseurat. Mukana rovasti Risto Miettinen, Sammatin emeritus kirkkoherra Jaakko Saari ja lääkäri Pekka Reinikainen.

Tiedustelut p. 0405544235.

Osoite on Lammintie 399, Sammatti (Lohja).

Lammin talo kuuluu Suomen Kulttuuriperinnön Säätiölle

LAMMIN TALO